Bergenstreffet 2011

For en utrolig flott helg! Først en tur til Wims på overnatting. Her lagde hun kjempegod Taco (vi trenger ikke gå inn på utseende.. Taco som ser ut som krakket kjøttkaker med brunsaus er godt det også) og gav bort sengen sin til fordel for meg og gakken. Det er gjestfrihet det!

Togturen fra Oslo S på fredagen var uberkoselig med egen strikkekupe i enden av toget, så ingen andre en konduktøren forstyrret.  Syv timer til og syv timer fra. Helt fantastisk med egen comfort cupe og en utrolig hyggelig togmann som antakeligvis har fått et forandret syn på strikking og strikkedamer. Ikke like fantastiske plasser på tilbaketuren, men slett ikke mindre koselig! Så stor takk til Wims, FrkBadegakk, JaneLisaWigdisFidus og Sipusa som gjorde den lange reisen uforglemmelig!

 

Bergen visste seg fra en vakker siden. Jeg fikk ikke inntrykk av at byen er plaget med regn. Grønt overalt, sol fra blå himmel og utrolig flott natur! At konferansesalen fyllte seg opp med 80 likesinnende strikkedamer var kjempemorsomt, og jeg syns det var utrolig god stemning hele dagen! Hillesvåg tjente nok gode penger på at vi fikk komme på besøk, og jeg syns nesten vi fikk for lite tid på bryggekanten med strikketøyet der.

Videre syns jeg virkelig det gjorde seg at konferanserommet fikk fjerne en vegg, og at bak veggen gjemte det seg herlige garnfangster fra både her og der. En del kilo garn fikk nye hjem denne helgen kan du tro!

 

Og så fikk man møtt så mange fine mennesker! Mennesker man har møtt flere ganger og allerede blitt veldig glad i. Mennesker man ikke har møtt før, men likevel er glad i. Mennesker man ikke har møtt før, og som man gjerne møter flere ganger, og mange mennesker man ikke fikk pratet med, men som man nå iallefall har sett, og kan bli bedre kjent med. Utrolig herlig helg, rett å slett!

Håper jeg får muligheten til å reise på strikketreff igjen snart!

 

Min fangst?! 😀

 

Jeg må også takke Gakken for å være en super romvenninne. Takk for at du snudde ryggen til hver gang jeg gikk inn på badet, som kun hadde en skyvedør i glass! Og ikke minst takk for nattlige pratestunder! Og for at du ikke snorker! ❤ Du er bestest! ❤

 

 

3 comments

  1. Ååååååå… vi hadde det så fint!!! Og gøy!!!!
    Savner dere jeg, er så glad for at jeg turte å bli med!!! Gleder meg til vi ses igjen☺

  2. Heisan, takk for sist! Ble littegrann forrvirret når Badegakken hadde ditt navneskilt på inne på uformelt?? Lurte fælt på det. Tenkte om det kanskje hadde blitt for lite strikking og for mye vin, men her faller ting på plass, heldigvis. Det var jo ikke mulig å få med seg alle og alt, men trivelig var det 🙂 Ha en fin helg

Legg igjen en kommentar

