VM i strikk!

En kombinasjon av fri fra jobben, nyyyyydelig vær og besøk av «tante rød» har ført til at de siste dagene har blitt fine og lange strikkedager. Jeg merker jeg er oppspilt, så kanskje har jeg deltatt i mitt eget lille VM. Jeg vet iallefall at da jeg på fredag ettermiddag la opp til et sjalhadde en smule hjertebank. Ville jeg ha nok garn? Og jo lengre jeg kom, jo mindre ble nøstet. Dette er alt som var igjen da jeg var ferdig! (Jeg innrømmer ikke at jeg hadde en smule panikk før den siste kantene, og hoppet over en av de siste rillene…)

Da jeg endelig kom i mål med sjalet, føltes det som jeg hadde tatt GULL!! Ikke bare hadde jeg nok garn, men sjalet ble lekkert! Og jeg er glad jeg hele tiden planla at dette skulle jeg beholde selv 🙂 Sjalet heter Aestlight Shawl, og oppskriften ligger på Ravelry. Jeg har strikket i HK Sofuse, som jeg fikk i en pakkelek på hytteturen jeg var med på i begynnelsen av februar.

Etterpå måtte jeg ha en matchende lue, og to nøster Nepal ble til en stafflue under VM i femmila i dag. Jeg er faktisk strålende fornøyd med VM i år! Fire dager på rad med sol på terassen, 8 gull, og et vakkert sjal til å varme halsen!

Jeg har forresten handlet meg puzzlespill slik at jeg har noe å blokke sjalene mine på. Det funket helt fint. Desverre er 8 talle en smule ødelagt, for Roxy følte det var så behagelig å klø litt på 😛

 

 

5 comments

Legg igjen en kommentar

