Lavkarbo

Jeg er ikke feit! Jeg er akkurat midt på treet. Men rundt midja har jeg et par-tre kilo jeg kunne tenke meg å fjerne. I tillegg har jeg hender som plages med exem, og jeg er ganske sikker på at det skyldes noe i maten. Etter å ha lest meg rundt på diverse forum, blogger og i en del bøker, har jeg lest at mange blir kvitt nettopp disse plagene ved å få en kost med fokus på lavkarbo. Jeg har ikke planer om å gå i gang med noen suppekur, men jeg skal prøve å holde meg under 50 karbo pr. dag. For å gjøre det hele litt mer strengt for meg selv har jeg tenkt å oppdatere hvordan det går her. Kanskje dukker det til og med en oppskrift. Startskuddet begynte ca. i dag, og vi er godt i gang!

I går besøkte jeg Manne og fikk med med ett nydelig middagstips!! Laksegryte! Hadde aldri trodd at det kunne være SÅ godt! Som tilbehør laget jeg broccoli og blomkål-mos! Også noe som jeg syns var kjempegodt 😀

I dag har jeg vært hos LenaBeatrice og fått oppskrift på Taco. Utrolig spennende hva man egentlig kan gjøre med ost for å lage tacoshell! Og jeg kommer nok ikke til å bruke ferdige pulverposer med tacokrydder mer, når jeg har lært meg hvor lett det er å lage eget! Smakte kjempegodt!! Nå gjenstår det bare å se om dette har noen effekt. Jeg merker iallefall allerede at jeg har skikkelig lyst på sukker 😛

One comment

  1. Jeg svarte på bloggen min, men slenger det inn her også…Hyttelapper: kjapt å regne ut egentlig –> Cottage Cheese = 1,5*3, egg = 0,3*6 … ost og krydder = 0 … så totalt i røren er 6,3… så deler man bare på antallet lapper man får ut av røren…og plusser på event. ekstra karboer man putter i. 🙂

    Det kommer snart nye lavkarboting også… 🙂

Legg igjen en kommentar

