Vil det aldri ta slutt?

Tirsdag kveld var vi på Standup. Jeg kom rett fra jobb, så at jeg plutselig hosta meg gjennom mesteparten av forestilling slo meg ikke som merkelig. Jeg pleier jo å hoste litt når jeg er litt sliten, eller ikke har sovet så altfor godt. Da jeg kom hjem merket jeg at jeg ikke helt var i form. Litt uggen og rar bare. Onsdag morgen hadde «helvette» brøtte løs..

Og når jeg googler influensa i dag, på 4. dagen i sofaen, så er det vel ingen tvil:

Hvordan vet jeg at jeg har influensa?

Du har typisk flere av følgende symptomer:

  • Hodepine – At jeg må se rett fram for at det ikke skal svi i øyna er vel ca. det samme..
  • Feber omkring 38-40 grader. CHECK!
  • Ømme muskler og ledd, samt smerter i brystet. Ikke smerter i brystet, mn øme muskler, og konstate frysninger!
  • Manglende appetitt. Har vel hatt et skikkelig måltid siden onsdag..
  • Føler deg trøtt og svak. CHECK!
  • Nesen renner og du er sår i halsen og svelget. CHECK!
  • Du kan ha tørr hoste og sover urolig. Jeg har ikke tørrhoste, men hoster meg vondt i magen!
  • Du fryser og har kuldegysninger. CHECK!
  • Magen er urolig, enten med oppkast eller diaré. Heldigvs sluppet unna denne da! Selv om hosten har ført til et par «nesten»

Det som irriterer meg aller mest er at jeg i HELE jula gikk med akkruat den samme hosten.. Da hadde jeg heldigvis ikke noen feber, eller var i dårlig form, men den sørens hosten var der hele tiden! Nå har det så vidt gått en måned, og så har jeg det igjen! Det er rett og slett forkastelig! Jeg liker ikke være syk og borte fra jobb heller, men nå er det 3. dagen på rad jeg ligger her uten i stand til å gjøre stort mer en å gå på badet uten å bli supersliten..BLÆH sier jeg bare..

Jajja.. Kanskje jeg snart blir frisk.. Tross alt et vindu på 3-5 dager at denne influensaen skal vare 😉 Det vil jo si at jeg burde bli frisk i dag, eller i morgen. *krysse fingrene*

5 comments

Legg igjen en kommentar

