Et barns belønning!?

Jeg har hørt om mange som har klistremerker som belønning for hver gang barnet deres gjør noe bra. Som f.eks ved pottetrening, eller når det gjelder andre ting som husarbeid og lignende. I 2011 har jeg hatt lyst til å bli flinkere å gå til jobb, samt ikke spise så mye godterier og søtsaker. Jeg føler ikke for å gå ned i vekt, men et par kilo eller fire hadde ikke gjort noe, og jeg fant derfor ut at istedet for en slankekur, eller begynne aktivt å trene, så skulle jeg heller lage et system som barna får, der jeg belønner meg selv for å være flink ;D

Så derfor får jeg en stjerne for hver gang jeg går til jobb, eller går tilbake. Det vil si hver gang jeg går en 30 minutts tur.
I tillegg får jeg et hjerte for hver dag jeg ikke spiser godterier, drikker brus eller får i meg noe veldig usunt. Som f.eks kake..

Jeg kan ikke skryte på meg full pott altfor ofte.. Som f.eks i helgen har jeg to dager hvor det er helt tomt.. Verken stjerne eller hjerte.. og i dag har jeg spist kake, og da får jeg bare stjerne fordi jeg har gått til jobb og hjem igjen. Ideen var egentlig at jeg skulle belønne meg selv etter x-antall stjerner, men merker at det i grunn er belønning i seg selv at jeg får et klistremerke hver dag. Men inntil jeg får 30 stjerne, så skal jeg ikke kjøpe noe nytt garn. Heldigvis fikk jeg jo noe her om dagen, så klarer meg enda en stund 😛 (*overser totalt alle de kurvene med garn som er godt skjult i reoler og esker over hele leiligheten*)

Men det jeg EGENTLIG ville fram til er… Jeg skjønner hvorfor ungene jobber så hardt for disse klistremerkene sine! For jeg får SKIKKELIG dårlig samvitighet når jeg får tomme hull! Og så blir jeg sååå stolt over meg selv når jeg får mange stjerner på rad! Og kanskje.. bare kanskje.. om jeg gjør dette lenge nok, at jeg kanskje blir belønnet med bikiniform til sommeren?

2 comments

  1. GENIALT!!! Godt at det gir motivasjon for voksne også =) Kanskje noe jeg burde prøve? Liker godt den med ingen garnkjøp før 30 stjerner;) hehe=)

  2. Inspirerende for flere! Akkurat nå kommer jeg fra tannlegen, og tror jeg skal lage sånt skjema for tanntrådbruk, siden jeg stadig slurver der…. Det er jo dyrere i lengden å få fyllinger istedet for å bruke noen bokser tanntråd!

Legg igjen en kommentar

