French Press Felted Slippers

I går da jeg kom hjem fra jobb hadde vi ikke tv, og ikke hadde vi internet. Espen var på jobb, og jeg orket ikke husarbeid. (Selv om jeg var effektiv og fikk unna noen maskiner med skittentøy.) Jeg tok fram Friendsboksen min, pinne nr. 10 og en oppskrift jeg hadde fått på tøffler. (Jeg er blitt avhening av å ha ekstra varme på føttene) Etter litt leiting fant jeg også nok garn til å prøve meg på prosjektet. Jaggu ikke mye 100% ull i lagerkassen min 😉

Oppskriften var grei å følge, litt knotete laget dog, så lurere på om ikke det går ann å gjøre det mye lettere. Var iallefall en god del deler som skulle syes sammen. Skulle forsket mer på dette da jeg syns toving er utrolig gøy, men fingrene mine setter nok ikke stor pris på ull, desverre.. Så nå går jeg over til bomull for noen dager.. Men jeg fikk meg da noen søte tøffler. Er spent på om de varmer. Det skal jeg prøve i kveld 😉

Garn: Diverse rester (har utrolig lite 100% ull!)
Mønster: French Press Feltet Slippers
Pinne: 10

Og etter en runde på 40 grader, og en ekstra runde på 60 grader ble resultatet slik:

3 comments

Legg igjen en kommentar

