Møt Hugo!

Wims opplyste på uformelt.net at hun hadde en del restegarn hun ville bli kvitt. Siden hun er like glad i pingviner som jeg er i ugler så tilbydte jeg meg å lage en pingvin i bytte mot noe babygarn. Jeg glemte nesten av oppdraget, men plutselig en kveld satte jeg meg ned, og HUGO ble født. Men Hugo er så SØØØØT!!! Rett å slettt sjarmerende. Og jeg ble raskt usikker på om jeg klarte å gi han fra meg. Det endte opp med en slags gisselsituasjon, der Wims ble skrekkelig redd for at jeg kanskje ikke ville sende pingvinen hennes vei.

Mønster: Pasha
Garn: Dobbel Arwetta
Pinne: 4.0

Men i dag har jeg og Hugo vær på tur. Siden Hugo er en pingvin, så liker han seg ikke i varmen. Men han er ikke som oss. Mens vi tar av oss i varmen, så tar han på seg. Så han måtte få seg et skjerf. Og selv om han savnet kulden, så så det ut som han koste seg i solsteiken.

Men der vi gikk å trasket i skogen møtte vi straks på en som nesten skremte vannet av oss. Hugo skvatt så han falt!

Men Hugo hadde blitt skremt av nesten ingenting. For det som lagde lyden var en skjønn liten skogsugle.

Ugla fikk straks medlidenhet for den stakkars overfalte pingvinen, og løp bort for å hjelpe han opp.

«Går det bra med deg», spurte han.

De to ble straks veldig gode venner, og resten av dagen koste de seg godt i skogen. Og med meg hjem hadde jeg ikke bare hugo, men også vår nye venn. (Som jeg fortsatt ikke vet hva jeg skal kalle)

11 comments

  1. Åååååh, de var søte! Forstår godt at du ikke vil gi slipp på Hugo.

    Du får visst snille dyr du. Hos meg bare yrer det av slemme kaniner og skumle snømenn. Tro hva jeg gjør galt?

Legg igjen en kommentar

