Historien om Gakkesokkene

Det begynte da det var hemmeligvenn-runde på Uformelt.net. Jeg var vertinne, og FrkBadegakk ble min «hemmelige venn». Hun lurte på hvilke farger jeg likte, og jeg sa at alle gakkefarger var velkomne. I pakken jeg fikk av henne (se her) var det tre kjempefine farger! Jeg hadde egentlig fått en oppskrift på votter, men da ville jeg bare kunnet vise tre farger, og jeg ønsket å lage noe med alle. Så jeg fant ut at gakkesokker og gakkefarger – DET hørte sammen. Jeg begynte å strikke, og Frk Badegakk virket veldig ivrig på at gakkesokker var tingen. Og like etter finner jeg ut at hun snart hadde bursdag. Gakken og jeg har snakket en god del i det siste over MSN, og jeg føler jeg har blitt godt kjent med henne (og kjæresten ;P) Det har vært kjempekoselig å bli kjent med henne, og jeg ville derfor gjøre noe spesielt til bursdagen.

Men hva gjør man da? Når FrkBadegakk vet at jeg har begynt på gakkesokker, men man har lyst å fullføre dem og gi dem til henne?
Jo, man tar en liten hvit løgn.

Først måtte jeg si at jeg ikke kunne strikke dem fordi huden min ikke tålte det.. Og så måtte jeg klage på at jeg ikke fikk til å strikke med to farger.. Så måtte jeg opprette en egen tråd på uformelt for å finne ut hvor store føtter hun hadde.. Dette var en generell tråd, men gakken falt for tråden med en gang, og vips hadde jeg lengden på foten 😉 Og så måtte jeg hele tiden passe på at jeg hadde et annen prosjekt på pinnene, i fare for at hun skulle bli mistenksom. (Det har hendt at jeg har gjemt strikketøyet bak meg om FrkBadegakk plutselig har snakket til meg på MSN 😛 akkurat som om hun kunne se meg :P)

Jeg byttet garntype underveis for å gi henne en litt mer holdbar sokk, og tilslutt hadde jeg to stk gakkesokker klare for anmarsj til Gakkens bursdag 😀

GRATULERE MED DAGEN, FrkBadegakk! Håper sokkene falt i smak! 😀

Oppskrift: Min Egen, tå opp og med short row heel
Pinne: 2.5
Garn: Sisu – Brunt, gult og blått (Gakkefarger!)

4 comments

  1. flinka… jeg har jo fulgt denne prosessen og har flirt masse..fiiiiine sokker og utrolig snedig måte å finne fotstr på 🙂 klemmer i fleng vettu

  2. Utrolig morsomt!!!! Tror jeg må få deg på msn også så kanskje jeg kan håpe på kusokker til min bursdag? Hmmmmmmm….

    Ha en super helg videre!

Legg igjen en kommentar

